Informacja o wyniku naboru została usunięta ze względu na spełnienie minimalnego terminu publikacji, który wynosi trzy miesiące (art. 15 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.), osiągnięcie celu przetwarzania oraz zasadę ograniczonego przechowywania (art. 5 ust 1 lit. e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Burmistrz Mikołowa
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze podinspektora
w Wydziale Ochrony Środowiska

Praca w pełnym wymiarze czasu pracy po rozstrzygnięciu wyniku naboru.

Wymagania

I. Niezbędne:

  1. Obywatelstwo polskie.
  2. Wykształcenie wyższe.
  3. Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie w pełni z praw publicznych.
  4. Nieposzlakowana opinia.
  5. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  6. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
  7. Dobra znajomość przepisów:
    a) ustawy o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 916 z późn. zm.),
    b) ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.),
    c) ustawy o ochronie zwierząt (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 572),
    d) ustawy Prawo łowieckie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1173 z późn. zm.),
    e) ustawy o czystości i porządku w gminie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm.),
    f)  ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.),
    g) ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530).

II. Dodatkowe:

  1. Preferowane wykształcenie z zakresu: biologia, leśnictwo (dendrologia), ogrodnictwo, kształtowanie i projektowanie zieleni, ochrona środowiska, rolnictwo, architektura krajobrazu itp.
  2. Znajomość zagadnień praktycznych z zakresu dendrologii.
  3. Posiadanie czynnego prawa jazdy kategorii B.
  4. Znajomość topografii miasta Mikołów.
  5. Umiejętność obsługi urządzeń biurowych, umiejętność obsługi komputera w zakresie pakietu MS Office w stopniu dobrym.
  6. Predyspozycje osobowościowe oraz umiejętności interpersonalne: umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów, umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, dokładność, odporność na stres.

III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. Ochrona środowiska przyrodniczego na terenie Gminy Mikołów w tym:
    a) prowadzenie spraw związanych z usuwaniem drzew lub krzewów z terenów stanowiących własność Gminy Mikołów lub będących w użytkowaniu Gminy Mikołów;
    b) przygotowywanie wniosków o wydanie zgody lub zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów;
    c) rozpatrywanie wniosków o wydanie zgody na usunięcie drzew lub krzewów rosnących na terenach stanowiących własność Gminy Mikołów;
    d) rozpatrywanie wniosków o zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów oraz przygotowywanie stosownych decyzji;
    e) prowadzenie spraw dotyczących wymierzenia administracyjnych kar za usunięcie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia oraz zniszczenie terenów zieleni, drzew lub krzewów oraz przygotowywanie stosownych decyzji;
    f) opracowywanie projektów uchwał prawa miejscowego w zakresie wynikającym z postanowień ustawy o ochronie przyrody;
    g) nadzór nad formami ochrony przyrody występującymi na terenie Gminy Mikołów.
  2. Prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zgodnie z ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w zakresie dotyczącym wykonywanych czynności.
  3. Prowadzenie spraw związanych z działalnością Śląskiego Ogrodu Botanicznego w Mikołowie dotyczących Urzędu Miasta Mikołów.
  4. Prowadzenie spraw dotyczących zwalczania Barszczu Sosnowskiego.
  5. Sporządzanie sprawozdań do GUS-u.
  6. Organizowanie opieki nad zwierzętami bezdomnymi (w razie konieczności przygotowywanie dokumentacji przetargowej) – zapewnienie bezdomnym zwierzętom miejsca w schronisku i rozliczanie usług.
  7. Prowadzenie spraw dotyczących edukacji w temacie obowiązków właścicieli zwierząt domowych.
  8. Prowadzenie spraw związanych z czasowym odebraniem zwierzęcia właścicielowi w oparciu o przepisy ustawy o ochronie zwierząt.
  9. Wydawanie zezwoleń na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, a także opracowywanie uchwał prawa miejscowego w niniejszym zakresie.
  10. Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz opracowywanie uchwał prawa miejscowego w niniejszym zakresie.
  11. Wydawanie opinii w sprawie wydzierżawiania obwodów łowieckich.
  12. Opiniowanie planów łowieckich.
  13. Prowadzenie spraw związanych z bieżącą działalnością wydziału – archiwizacja dokumentów, udzielanie pisemnych odpowiedzi na wnioski, pisma oraz zapytania, ankiety dotyczące zadań objętych zakresem czynności, wprowadzanie przychodzących dokumentów do książki korespondencyjnej.

IV. Informacja o warunkach zatrudnienia:

  1. Miejsce pracy: budynek Urzędu Miasta, ul. św. Wojciecha 14, 43-190 Mikołów.
  2. Praca na jedną zmianę w pełnym wymiarze czasu pracy.
  3. Praca administracyjno-biurowa oraz praca w terenie - obszar Gminy Mikołów.
  4. Obiekt jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
  5. Praca przy monitorze ekranowym.
  6. Konieczność uczestniczenia w szkoleniach.
  7. Kandydat, który zostanie zatrudniony jest zobowiązany do doręczenia pracodawcy w ciągu 7 dni od dnia zatrudnienia - zaświadczenia o niekaralności z Ministerstwa Sprawiedliwości Krajowy Rejestr Karny.
  8. Konieczność odbycia służby przygotowawczej zgodnie z art. 16 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U z 2022 r. poz. 530).

V. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W kwietniu 2023 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej był niższy niż 6% .

VI.Wymagane dokumenty:

  1. Kserokopia dyplomu ukończenia studiów.
  2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie - Załącznik Nr 1 .
  3. CV.
  4. List motywacyjny;
  5. Formularz oświadczeń - Załącznik Nr 2 ;
  6. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na oferowanym stanowisku - Załącznik Nr 3 .
  7. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji - Załącznik Nr 4 .
  8. Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
  9. Kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach (prawo jazdy kat. B, świadectwa pracy, zaświadczenia).

Dokumenty można przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta Mikołów, 43-190 Mikołów, Rynek 16 lub składać w Urzędzie Miasta Mikołów. Oferty muszą zawierać dopisek na kopercie ,,Oferta na stanowisko podinspektora w Wydziale Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta Mikołów”.

Termin składania i przesyłania ofert od dnia 18.05.2023 r. do dnia 31.05.2023 r. (decyduje data wpływu dokumentów aplikacyjnych do Urzędu Miasta Mikołów).

Oferty, które wpłyną po terminie do Urzędu Miasta, będą nieczytelne lub nie będą zawierały wszystkich wymaganych dokumentów określonych w punkcie VI nie będą rozpatrywane. Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania, będą informowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Osoby, których oferty nie będą spełniały wymagań zawartych w ogłoszeniu nie będą powiadamiane, natomiast będą mogły uzyskać telefoniczną informację w tej sprawie. Informacje związane z procedurą naboru udzielane będą w dniach i godzinach pracy Urzędu Miasta pod numerem (32) 3248410.