Burmistrz Mikołowa
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze podinspektora
w Wydziale Wymiaru  Podatków i Opłat Lokalnych

Praca w pełnym wymiarze czasu pracy po rozstrzygnięciu wyniku naboru.
Planowane zatrudnienie wrzesień 2023 roku

Wymagania

I. Niezbędne:

  1. Obywatelstwo polskie.
  2. Wykształcenie wyższe: administracja, ekonomia, prawo, zarządzanie.
  3. Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie w pełni z praw publicznych.
  4. Nieposzlakowana opinia.
  5. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  6. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
  7. Dobra znajomość przepisów:
    a) ustawy Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2651);
    b) ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2519);
    c) ustawy Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r., (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2000);
    d) ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz.530).

II. Dodatkowe:

  1. Umiejętność obsługi urządzeń biurowych, umiejętność obsługi komputera w zakresie pakietu MS Office w stopniu dobrym.
  2. Posiadanie prawa jazdy kategorii B.
  3. Umiejętność obsługi programów: REKORD Odpady, EWOPIS.
  4. Predyspozycje osobowościowe oraz umiejętności interpersonalne: umiejętność pracy w zespole, umiejętność pracy pod presją czasu, wysoka etyka pracy, odporność na stres szczególnie w kontaktach z trudnym klientem, rzetelność, dokładność, terminowość, komunikatywność, dyspozycyjność.

III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1.  Przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  2. Bieżące opracowanie i przekazywanie firmie wywozowej zmian w wykazie nieruchomości wynikających ze złożonych deklaracji oraz wydanych decyzji.
  3. Obsługa mieszkańców w zakresie udzielania informacji dotyczących opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy.
  4. Prowadzenie postępowań na podstawie ustawy Ordynacja podatkowa w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  5. Prowadzenie ewidencji przypisów i odpisów opłaty.
  6. Uzgadnianie przypisów i odpisów z księgowością podatkową.
  7. Przygotowywanie informacji i uzgadnianie danych do sprawozdań.
  8. Przygotowywanie danych do uchwał podatkowych, projektów uchwał.

IV. Informacja o warunkach zatrudnienia:

  1. Miejsce pracy: budynek Urzędu Miasta, Rynek 16, 43-190 Mikołów;
  2. Praca na jedną zmianę w pełnym wymiarze czasu pracy;
  3. Praca administracyjno-biurowa;
  4. Obiekt nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo;
  5. Praca przy monitorze ekranowym;
  6. Możliwość uczestniczenia w szkoleniach;
  7. Kandydat, który zostanie zatrudniony jest zobowiązany do doręczenia pracodawcy w ciągu 7 dni od dnia zatrudnienia - zaświadczenia o niekaralności z Ministerstwa Sprawiedliwości Krajowy Rejestr Karny;
  8. Konieczność odbycia służby przygotowawczej zgodnie z art. 16 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 530).

V. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W czerwcu 2023 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej był niższy niż 6%.

VI. Wymagane dokumenty:

  1. Kserokopia dyplomu ukończenia studiów;
  2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie - Załącznik Nr 1 ;
  3. CV;
  4. List motywacyjny;
  5. Formularz oświadczeń - Załącznik Nr 2 ;
  6. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na oferowanym stanowisku - Załącznik Nr 3 ;
  7. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji - Załącznik Nr 4 ;
  8. Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a  ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
  9. Kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach/uprawnieniach jeżeli kandydat takie posiada.

Dokumenty można przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta Mikołów, 43-190 Mikołów, Rynek16 lub składać w Urzędzie Miasta Mikołów, pokój nr 1 (Biuro Podawcze). Oferty muszą zawierać dopisek na kopercie ,,Oferta na stanowisko podinspektora w Wydziale Wymiaru Podatków i Opłat Lokalnych w Urzędzie Miasta Mikołów”.

Termin składania i przesyłania ofert od dnia 17.07.2023 r. do dnia 28.07.2023 r. (decyduje data wpływu dokumentów aplikacyjnych do Urzędu Miasta Mikołów).

Oferty, które wpłyną po terminie do Urzędu Miasta, będą nieczytelne lub nie będą zawierały wszystkich wymaganych dokumentów określonych w punkcie VI nie będą rozpatrywane.

Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania, będą informowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Osoby, których oferty nie będą spełniały wymagań zawartych w ogłoszeniu nie będą powiadamiane, natomiast będą mogły uzyskać telefoniczną informację w tej sprawie. Informacje związane z procedurą naboru udzielane będą w dniach i godzinach pracy Urzędu Miasta pod numerem (32) 3248410.